Blog dedicat a la recopilació d'idees i materials per a utilitzar a les nostres aules.
Espero que entre tots el fem créixer!

dijous, 8 de desembre de 2011

EN FUMERA

Coneixeu en Fumera???
No? Doncs mireu, en Fumera és un personatge de l’imaginari de la Catalunya Nord i de part de les comarques gironines. Es tracta d’un ésser misteriós amb cinc ulls al cap i unes orelles molt grosses que tot ho-veu, tot ho-escolta i tot ho-xerra. En Fumera és un ajudant dels Reis Mags, l’encarregat d’explicar-los si els nens i nenes s’ha portat bé. Els nanos li tenen repecte ja que entenen que és l’espia dels Reis. S’anomena Fumera perquè entra i surt per la xemeneia de la casa o pels celoberts dels pisos, com el fum de la llar de foc o la cuina.


A vegades, en Fumera ens deixa cartes a la classe dient-nos com veu que es porten els nens/es, i també de tant en tant, li cantem la seva cançó que li agrada molt.
Aquí us passo la fitxa amb un dibuix d'en Fumera i la lletra (la música és la del "fum, fum, fum").


Una molt bona amiga meva m'ha dit que també hi ha el conte d'en Fumera. És de l'editorial Salvatella de la col·lecció folklore i les autores són Teresa Sabaté i Rodié i Rita Culla i Perarnau.
Us deixo la portada del conte per si us el voleu comprar. El preu és d'uns 11 €.
També us deixo el link de l'editorial Salvatella per si voleu veure la resta de contes de la seva col·leció.

http://www.salvatella.com/1201771202/Folklore.htm


Espero que us agradi!
PD: Gràcies Maria per presentar-nos-el!



5 comentaris:

  1. Moltes gràcies Gènia! La veritat es que et vaig presentar a en Fumera molt a gust! ;) m'agrada molt que ho hagis penjat al blog i que jo també n'hagi format part! Una abraçada!
    Per cert, hi ha el conte d'En Fumera. És de l'editorial Salvatella, col·lecció folklore, i les autores són Teresa Sabaté Rodié i Rita Culla Perarnau.
    Maria

    ResponElimina
  2. Gràcies Mariota!!! jejeje
    Ja coneixia els llibres d'aquesta editorial (tinc el de Carnestoltes i de la tardor), el que no sabia és que també n'hi havia un d'en Fumera!
    Ens veiem aviat guapa!

    ResponElimina
  3. M'encanta aquest personatge i em porta molts de records ja que quan jo anava a l'escola ( allà per la prehistòria, je,je) les mestres ja ens en parlaven i ho recordo com a molt màgic i meravellós.Ara, també faig viure el personatge tant a casa com a l'escola i m'encanta fer-ho.
    Gràcies,Eugènia!
    Fins aviat.

    ResponElimina
  4. Jo no coneixia a enFumera.
    Gracies por compartir
    Salutacions

    ResponElimina
  5. Gràcies pels vostres comentaris noies! I a partir d'ara ja sabeu, que apareixi en Fumera per tot arreu! ;)

    ResponElimina