Blog dedicat a la recopilació d'idees i materials per a utilitzar a les nostres aules.
Espero que entre tots el fem créixer!

dilluns, 24 d’octubre de 2011

TOT LLEGINT AMB IKEA

Avui us proposo una idea que vaig tenir ja fa algun temps tot passejant per l'Ikea (que m'encanta!) i que de sobte vaig pensar que podria tenir sortida amb els nens i nenes (si, si, inclús a l'Ikea no deixo de pensar coses per l'escola...)

Molts de vosaltres segurament haureu anat a Ikea i haureu vist que ténen uns titelles de dit molt simpàtics d'animalons. Doncs bé, la idea és treballar la lecto-escriptura a partir d'aquests titelles.
Es tracta de fer una petita descripció de cada animal en unes targetetes (que he plastificat perquè durin més temps) i el nen/a ha de llegir-les i trobar la titella de la qual parla.
Jo he fet dues versions: una amb blau amb lletra de pal i una amb taronja amb lletra lligada, així podem adaptar l'activitat segons el nivell dels nostres alumnes.

Quan acaben l'activitat o ja estan cansats, els deixo una estona lliure per a que juguin lliurement amb els titelles.
Aquesta activitat està pensada per a P5 o fins i tot per 1r de Primària utilitzant els cartronets de lletra lligada.

A continuació us deixo unes fotos per a que us en feu una idea.
Espero que us agradi i que us sigui útil!






8 comentaris:

  1. Què xulo! M'ha agradat molt!Amb el teu permís, m'ho copiaré pels meus nens de primer.
    Gracies per compartir-ho!

    ResponElimina
  2. Molt bona la idea! tinc aquestos animalets en casa i aquesta és una bona manera d'aprofitar-los per treballar la lectura amb els xiquets. Gràcies!

    ResponElimina
  3. De res! Me'n alegro que us hagi agradat i que en pogueu treure profit! Per això estem!

    ResponElimina
  4. !Que idea más buena y que fondo más bonito. Un saludo.

    ResponElimina
  5. molt bona idea Eugenia, m'ha encantat! te l'agafo prestada per fer-la amb els meus nens i nenes, com estic a p-3, en comptes de fer que llegueixin ells, farem comprensió de llenguatge oral. Gràcies per compartir-la, salutacions.

    ResponElimina
  6. Gràcies a tu per seguir el bloc! Me'n alegro que et faci servei.
    Fins aviat!

    ResponElimina
  7. Hola! M'agrada molt aquesta activitat. Penso que, a partir d'un element molt proper per a ells, es fomenten molts aspectes i els fa pensar!

    ResponElimina